سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت کاشی و سرامیک

تفاوت ساختاری کاشی و سرامیک :

با وجود این که کاشی و سرامیک تقریباً فرآیند‌های ساخت مشابهی دارند اما در ساختار و اجزای تشکیل دهنده آن‌ها تفاوت‌های فاحشی وجود دارد. اگر به خاطر داشته باشید گفتیم سرامیک‌ها در دمای بسیار بالاتری نسبت به کاشی‌ها پخته می‌شوند و هم‌چنین مهمترین بخش مصالح این چنینی، یعنی لعاب آن‌ها، در کاشی و سرامیک متفاوت است.

وجود لعاب را نمی‌توان یک فاکتور تفاوت کاشی و سرامیک در نظر گرفت؛ چرا که هر دوی آن‌ها لعاب دارند اما در صورتی که لعاب روی کاشی از مواد غیر آلی و غیر معدنی به وجود بیاید و این کاشی در دمای بالاتری پخته شود، سرامیک‌ها به وجود می‌آیند.

تفاوت مقاومت در کاشی و سرامیک :

یکی دیگر از موضوعات مهم در بررسی تفاوت کاشی و سرامیک بررسی مقاومت این دو نوع از مصالح ساختمانی در برابر عوامل مختلف است. اگر نخواهیم تک تک موارد مانند فشار فیزیکی، شدت سرما و گرما و هم‌چنین عوامل محیطی مانند نور خورشید و سایر موارد این چنینی را جداگانه بررسی کنیم، باید به صورت کلی گفت که مقاومت سرامیک در تمام این موارد بیشتر از کاشی است.

البته این موضوع به این معنا نیست که نباید در مکان‌هایی که چنین عواملی وجود دارند از کاشی استفاده کرد؛ چرا که حداقل یکی از این عوامل در هر جایی یافت می‌شود اما به صورت کلی مقاومت سرامیک در برابر این عوامل بیشتر از کاشی است.

در بین تمام عواملی که کاشی نسبت به آن حساس است، در یکی از موارد یعنی رطوبت، کاشی بسیار ضعیف است و نباید به هیچ عنوان مکان‌هایی که رطوبت به صورت دائمی و به وفور وجود دارد، مانند سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها به عنوان کاشی حمام و دستشویی از کاشی استفاده شود.

در صورت تمایل محصول چسب کاشی خمیری ، بتن شیمی را مشاهده نمایید.